Magnat, ki je izgubil naziv najbogatejšega Kitajca, a ga zdaj dobil nazaj

Ljudje Forbes 31. julija, 2025 05.07
featured image

Delnice kitajskega proizvajalca pijač Nongfu Spring so letos zrasle za več kot 35 odstotkov, kar je premoženje ustanovitelja podjetja dvignilo na dobrih 65 milijard dolarjev.

31. julija, 2025 05.07

Žong Šanšan, ustanovitelj in predsednik giganta pijačarske industrije Nongfu Spring, je znova najbogatejši človek na Kitajskem. Naziv si je spet priboril v času preobratov v panogi in družinskih težav pri največjem tekmecu, družbi Hangzhou Wahaha Group.

70-letni Žong ima po ocenah Forbesa neto premoženje v višini 65,7 milijarde dolarjev, ki v glavnem izhaja iz deleža v podjetju Nongfu Spring. Na seznamu kitajskih milijarderjev je na prvem mestu, za petami pa mu je soustanovitelj podjetja ByteDance Žang Jiming, ki ima na podlagi svojega deleža v matičnem podjetju platforme TikTok premoženje v višini 65,5 milijarde dolarjev.

Rastoča delnica polnilnice vode

Vrnitev pijačarskega magnata na prvo mesto je posledica letošnjega 35,8-odstotnega povečanja vrednosti delnic družbe Nongfu Spring, ki kotirajo na hongkonški borzi. To povečanje prinaša boljše obete za osnovno dejavnost podjetja, polnjenje ustekleničene vode, ki je lani utrpela izgube, ker so različni proizvajalci, tudi Nongfu Spring, z agresivnimi popusti tekmovali za vse bolj varčne kupce.

“Letos naj bi se pritisk zniževanja cen umiril, saj se kitajska vlada trudi omejiti cenovne vojne v različnih panogah, da bi pomagala gospodarstvu, ki se sooča z deflacijskimi pritiski,” pravi Kenny Ng, strateg za vrednostne papirje pri družbi Everbright Securities International s sedežem v Hongkongu.

Kitajski proizvajalec ustekleničene vode Nongfu Spring
Kitajski potrošniki poleti kopičijo zaloge ustekleničene vode, od česar si koristi obeta tudi Nongfu Spring (Foto: PROFIMEDIA)

Poletje in akcije krepijo prodajo

“Kot vodilno podjetje v panogi si Nongfu Spring obeta koristi tudi od tega, da potrošniki poleti kopičijo zaloge ustekleničene vode. Obenem kitajske platforme za spletno trgovino delijo spodbude, popuste in kupone za potrošnike, da bi pospešile razvoj svojih platform za dostavo hrane,” je dejal Jacky Tsang, analitik iz Hongkonga, ki dela za raziskovalno podjetje Morningstar.

V julijski analizi je Tsang ocenil, da bo prodaja podjetja Nongfu Spring v letu 2025 v primerjavi z letom prej zrasla za 13,6 odstotka, na 48,7 milijarde juanov (6,8 milijarde dolarjev), tudi po zaslugi zelo uspešne prodaje čaja. Lani je bil prihodek nespremenjen pri 42,9 milijarde juanov.

Spodkopavali konkurenco?

Nongfu Spring je lani doživel “napad in preizkušnjo brez primere”, kot je podjetje zapisalo v svojem letnem poročilu.

Predsednik družbe Žong je bil obtožen, da je svoje ogromno premoženje nakopičil s spodkopavanjem nekdanjega poslovnega partnerja Zonga Šinghouja, pokojnega ustanovitelja drugega velikega proizvajalca pijač Wahaha Group s sedežem v Hangčouju. Šinghou je lani umrl lani v starosti 79 let.

Nacionalistični spletni kritiki so Žonga, ki ima v lastništvu dva ameriška sklada, obtoževali pomanjkanja domoljubja. Medtem ko je umrli Šinghou veljal za nacionalista, so Žongu med drugim očitali prisotnost dveh ameriških skladov v lastniški strukturi ter ameriško državljanstvo Žongovega sina.

Žong je vse obtožbe zavrnil, vendar se je kmalu soočil s kritikami na drugi fronti. Nekateri nacionalistični kupci so namreč kritizirali embalažo nekaterih izdelkov Nongfu Springa kot projaponsko, saj naj bi bila po njihovem mnenju zasnovana v japonskem umetniškem slogu.

Delnice podjetja so zaradi omenjenih težav z ugledom in cenovne vojne padle, zato je Žong izgubil položaj najbogatejšega Kitajca.

Voda kitajskega proizvajalca Nongfu Spring
Nekateri kupci so embalažo vode Nongfu Spring videli kot projaponsko (Foto: PROFIMEDIA)

Družinska drama pri glavnem tekmecu

Toda konkurenčno okolje se je letos spremenilo in se utegne še naprej nagibati v korist podjetja Nongfu Spring. Vodstvo konkurenčnega podjetja Wahaha se namreč po besedah Kennyja Ngja sooča z vse hujšo družinsko vojno, spor pa škoduje podobi blagovne znamke Wahaha.

Zasebno podjetje je dolgo veljalo za nacionalno blagovno znamko, ki jo je vodil pokojni Zong, varčen magnat, predan svoji družini, zlasti hčerki Zong Fuli. Fuli, znana pod angleškim imenom Kelly, je veljala za njegovega edinega otroka. Lani ga je nasledila na mestu predsednika in je tudi glavna direktorica podjetja.

Vendar je prišlo do sodnega spora, ker naj bi Zong imel več otrok. Trije tožniki, ki trdijo, da so polbratje in polsestre Kelly Zong, od nje zahtevajo, da za vsakega od njih ustanovi skrbniški sklad v vrednosti 700 milijonov dolarjev. Po podatkih na spletni strani višjega sodišča v Hongkongu je zaslišanje v tej zadevi predvideno za 1. avgust. Predstavnik družbe Wahaha za stike z javnostjo ni odgovoril na prošnje za komentar.

Strah, da bi dogajanje okrnilo ugled

Hu Šidžin, nekdanji glavni urednik državnega časopisa Global Times, je na kitajski platformi Weibo zapisal, da sta bila zelo dobro mnenje javnosti o pokojnem Zongu in njegov ugled omadeževana. Ng iz Everbrighta pravi, da bi tožba lahko odvrnila pozornost vodstva od poslovnih zadev, in sicer ravno v času poletne sezone, ko se konkurenca v poletni sezoni zaostruje.

“Tožba, v katero je vpleteno vodstvo, bo škodovala ugledu podjetja,” pravi. “Prav tako lahko vpliva na osredotočenost vodstva na poslovne strategije.”

Korporacijska struktura družbe Wahaha ostaja nespremenjena. Kelly Zong je po podatkih lokalne podatkovne baze podjetij Qichacha še vedno lastnica 29,4-odstotnega deleža v podjetju, ki ga je podedovala od svojega očeta. Največji delničar podjetja je investicijsko podjetje mesta Hangčou, ki ima v lasti 46-odstotni delež. Preostalih 24,6 odstotka je v lasti zaposlenih v Wahahi.

Šen Meng, direktor butične investicijske banke Chanson&Co. s sedežem v Pekingu, pravi, da obstaja možnost, da bodo vplivni delničarji, povezani z vlado, posredovali, da se spor ne bi še bolj zaostril.

Avtorica izvirnega članka je Yue Wang, Forbes.